Prof. Dr.Abdulhakim Yüce

1962 doğumlu olan Abdulhakim Yüce, 1986’da Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi. İki yıl boyunca, alanında araştırma yapmak gayesiyle görev almayıp, özel dersler aldı ve ilmî araştırmalar yaptı. 1988 yılında Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde doktora çalışmalarına ve Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde vaizlik görevine başladı. Başkanlığın görevlendirmesiyle, Almanya’nın Köln ve Fransa’nın Paris şehirlerinde belli sürelerle görev yaptı.

1992’de, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin Tasavvuf Anabilim Dalı’na, asistan olarak atandı. Aynı yıl, Razî’nin Mefatîhu’l Gayb Adlı Tefsiri’nin İşârî Yönü (Razî’nin Tefsirinde Tasavvuf adıyla basıldı) adlı tezini bitirerek, alanında doktor oldu.

1993 yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Tasavvuf Anabilim Dalına Yar. Doç. Dr. olarak atandı. 1997’de Doçent, 2003’te Profesör oldu.

İngilizce ve Arapça bilen Yüce, halen bu görevine devam etmektedir.


Kitap ve Ders Notları : Razi’nin Tefsirinde Tasavvuf (Doktora), İzmir, 1996. XIII+270.
. Kalb Hayatı, (er-Riaye) (Muhâsibî’den çeviri), İzmir, 1997. H+562.
. Gece İbadeti, İzmir, 1999. M+163.
. Şehitlik ve Şehitlerin Hayatı, İst. 2001. 189.
. Tasavvuf ve Bid’at, İst. 2001, 118.

Makaleler :

. Hakikate Ulaşma Metodu Olarak Tasavvuf Ve Menşei, YYÜ İlahiyat. Fak. Der. y.1, s.1, Van, 1994, ss.43-54

. Bid’at Kavramının Doğduğu Ortam, YYÜ İlahiyat Fak. Der. y.2, s.2, Van,1998, ss.91-105

. Bir İlim Olarak Tasavvuf, Tasavvuf (Dergisi), y.2, s. 4, Ankara, 2000, ss.17-41,

. Dinler Arası Diyalogda Tasavvufun Rolü (Tebliğ), II. Din Şurası, Ankara, 23-27 kasım 1998. YYÜ İlahiyat. Fak. Der. y.3, s.3, Van, 2000, ss.13-34

. el-Lüma’ (Kitap Tahlili ve Tanıtımı), Tasavvuf (Dergisi), y.1, s.3, Ankara, 2000, ss.185-195.

. Ayet Ve Hadislerle Cami, Zaman Gazetesi, 07. 10. 1992

. İnsan Ve Şeytan Mücadelesi, Yeni Ümit, y.4, s.15, İzmir, 1991, ss. 27-29.

. Mübarek Gün ve Gecelerin Toplum Hayatındaki Yeri, Zaman Gazetesi, 06. 02. 1993

. Abdullah b. Cahş (Biyografi), Yeni Ümit, y. 5, s. 18, İzmir, 1992, ss.11-15.

. Selem Akdi, Yeni Ümit, y.3, s.11, İzmir, 1990, ss.38-42.

. Kur’an Perspektifinden Hz. Ebû Bekir, Yeni Ümit, y. 5, s.18, İzmir, 1992, ss. 30-31.

. Tevekkül Anlayışı Saptırılıyor, Zaman Gazetesi, 05.09.1999

. Hz. Muhammed Güneşinden Aydınlanan Yıldız Mevlana, Zaman Gazetesi, 15.12.1994

. Sosyal Bunalımlar ve Peygamber Tavrından Bir örnek, Zaman Gazetesi, 23.04.1998

. Mürşid ve Usulu, Zaman Gazetesi, 24 Nisan 1989.

. Şehir Planlamasında Caminin Yeri, Zaman Gazetesi, 05.10.1993.

. Kur’an-ı Allah Koruyor, Zaman Gazetesi, 15 Ekim 1987.

. 21. Dost İkliminin Güllerinden: Vefa, Yeni Ümit Dinî İlimler ve Kültür Dergisi, yıl: 17, s: 65, İst. Temmuz-Eylül 2004, ss.56-60.

. Quests In The Metaphysical Word And Wrong Addresses, Satanism And False Mystical Trend, Ed. Louisa Cuningham, New Jersey, 47-72, 2003.

. Ahlâk

. Tasavvuf Terimleri
. Das Martyrertum-eine Definition Kann ein Terrörist ein Martyrer sein, Terror und Sebstmordattentate (Red. Ergun Çaban) içinde, ss. 87-101; İzmir, 2005.
. Gece Kur’an Okumanın Fazileti, Yeni Ümit Dinî İlimler ve Kültür Dergisi, yıl: 16, s: 62, İst. Ekim-Aralık 2003, ss. 41-43
. Kalb ve Ruhun Cilası Evrad u Ezkar, Yeni Ümit Dinî İlimler ve Kültür Dergisi, yıl: 16, s: 61, İst. Temmuz -Eylül 2003, ss. 24-26.
. Bid’at ve Yenilikler, Yeni Ümit Dinî İlimler ve Kültür Dergisi, yıl: 16, s: 59, İst. Oca-Şubat-Mart, 2003 ss. 24-29.

Doktora Tezi : Razi’nin Mefatihu’l-Gayb Adlı Tefsirinin İşari Yönü, Atatürk Üniversitesi, 1992.

Tags:

Leave a Reply